Terms & conditions of purchase

Retur & Reklamasjon

Noen ganger blir ikke ting som man har tenkt seg, og da kan du selvfølgelig returnere varen til oss. Da er det bare å ta kontakt med kundeservice og du vil få tilsendt en returlapp. Returfrakten koster 69 NOK og den summen trekkes fra varens verdi når vi betaler tilbake pengene til deg.

Har du spørsmål, er du alltid velkommen til å ta kontakt med vår kundeservice på support@dirbie.com.

Vil du bytte en vare? Ta kontakt med kundeservice, da sender vi deg en ny vare så snart vi har registrert din retur. Vi spanderer fraktkostnaden på den nye vare.

60 dagers åpent kjøp

Når du handler hos Dirbie har du rett til å returnere et uåpnet produkt innen 60 dager og få produktkostnaden tilbakebetalt.


Slik gjør du en retur:

  1. Kontakt vår kundeserviceavdeling på support@dirbie.com for å få en returseddel. 
  2. Legg varen du vil returnere tilbake i originalforpakningen. Forsegle pakken nøye.
  3. Fest returfraktseddelen på pakken.
  4. Lever pakken til et PostNord-utleveringssted. Ta vare på kvitteringen som returbevis.

Du får pengene tilbake/tilsendt ny vare umiddelbart etter vi har mottatt pakken.

 

Ting du bør tenke på ved retur:

  • Etikettene skal sitte på alle produkter.
  • Originalemballasjen med produktet må være godt pakket med en beskyttende ytteremballasje.
  • En vare som returneres må være ubrukt, luktfri og pakket i originalemballasjen.

 

14 dagers angrerett

Når du handler hos Dirbie, har du 14 dagers angrerett i henhold til gjeldende forbrukerlovgivning. Angrefristen vil løpe fra den dagen du eller noen på dine vegne mottar produktet.

Angreretten gjelder ikke for varer som er produsert etter dine egne instruksjoner, eller som på andre måter er tilpasset etter dine ønsker. Angreretten gjelder heller ikke for produkter som av helse- og hygienemessige årsaker ikke kan selges på nytt hvis forseglingen er åpnet. Dersom en vare er plombert eller forseglet på annen måte, må du ikke bryte forseglingen om du vil benytte deg av angreretten.

Hvis du vil utøve din angrerett, skal du følge instruksjonene: Bruk returskjemaet du mottok via e-post. Dersom du ikke vil benytte dette alternativet, kan du bruke Regjeringens standardblankett for utøving av angrerett, som du finner her.

Ved bruk av angreretten betaler du returfrakten. Produktet må returneres innen 14 dager, regnet fra den datoen da varsel om bruk av angreretten ble gitt til Dirbie. Varen skal sendes godt innpakket og i god stand. Dersom varen ikke returneres i akseptabel tilstand, har Dirbie rett til å foreta et forringelsesfradrag.

 

Produkter i ødelagt tilstand

Dersom varen er anvendt mer enn hva som kreves for å fastsette dens egenskaper og funksjoner, forbeholder vi oss retten til å foreta et prisfradrag motsvarende verditapet som oppsto i forbindelse med håndteringen av varen. Verditapet bedømmes fra sak til sak. Varen må altså returneres i den tilstanden den var, da den ble mottatt. Dersom varen ikke kan returneres i uforandret tilstand, må du umiddelbart kontakte kundeservice, som bedømmer om en retur kan gjennomføres. Hvis varens originalemballasje er skadet eller mangler vil det skje en verdiminskning, som vurderes fra sak til sak.

 


60 dagers åpent kjøp

Når du handler hos Dirbie har du rett til å returnere et uåpnet produkt innen 60 dager og få produktkostnaden tilbakebetalt.

Åpent kjøp gir deg rett til å sende en vare tilbake inntil 60 dager etter ditt kjøp, så lenge produktet ikke er skadet og ligger i uåpnet originalemballasje. Produkter uten emballasje kan også returneres innen 60 dager, så lenge alle etiketter, klistremerker etc. er intakte og fortsatt sitter fast på produktet. Varen må returneres i samme tilstand som du da du mottok den, og den må ikke være brukt.

Du er selv forpliktet til å betale kostnaden for returfrakten dersom du hevder din rett til åpent kjøp.

 

 

Reklamasjon 

Når du handler hos Dirbie har du ett års garanti på alle produkter, og to til fem års reklamasjonsrett i henhold til forbrukerkjøpsloven. 

Produktgarantien dekker kun fabrikasjonsfeil, det vil si feil som fantes på produktet ved levering. Fabrikasjonsfeil skal framvises for og konstateres av Dirbie, for at produktgarantien skal gjelde. Produktgarantien innebærer at du, avhengig av situasjonen, kan bli tilbudt en kostnadsfri reparasjon, et nytt produkt eller redusering av den opprinnelige prisen.

Om du vil gjøre en reklamasjon og/eller gjøre produktgarantien gjeldende, vennligst kontakt vår kundeservice. Du vil da bli bedt om å sende oss en beskrivelse av produktets feil samt bildemateriale som tydelig beviser feilen, slik at vi kan hjelpe deg videre i prosessen. Eventuell refusjon vil skje så fort som mulig etter at vi har mottatt og registrert det defekte produktet på lageret vårt.

Dirbie vil selvfølgelig betale kostnadene for returfrakten dersom du hevder produktgarantien eller reklamasjonsretten.